۱۳۹۰ بهمن ۲۰, پنجشنبه

فرزندان میرحسین موسوی تهدید به بازداشت شده‌اند .



به دنبال انتشار نامه اعتراض‌آمیز فرزندان میرحسین موسوی و مهدی کروبی در آستانه سالگرد حبس خانگی آن‌ها، سایت «کلمه» می گوید که ماموران امنیتی، فرزندان آقای موسوی را تهدید به بازداشت کرده و یکی از آنها نیز از تدریس در دانشگاه منع شده است.

بر اساس گزارش «کلمه» که اخبار مربوط به میرحسین موسوی را منتشر می کند، ماموران امنیتی که پیش از این نیز در موارد متعددی دختران آقای موسوی و زهرا رهنورد را تهدید کرده بودند، این بار آن‌ها را تهدید به بازداشت و زندان کرده و گفته اند: «آن‌ها را به مکانی منتقل خواهند کرد که هیچ کس از محل نگهداری و وضعیت شان خبردار نشود

این سایت می‌افزاید که در عین حال یکی از دختران آقای موسوی نیز بدون هیچ‌گونه توضیحی، از تدریس در دانشگاه الزهرا منع شده است که این ممانعت بدون فرمانی کتبی و تنها با حذف نام وی از سیستم اینترنتی آموزشی صورت گرفته است.

«
کلمه» در حالی از شدت گرفتن فشارها بر خانواده آقای موسوی خبر می‌دهد که در آستانه سالگرد حبس خانگی دو رهبر جنبش سبز ایران، فرزندان آن‌ها در نامه‌ای مشترک که ۱۸ بهمن ماه منتشر شد، به حبس «غیرقانونی و غیرانسانی» این دو نفر اعتراض کرده و از مردم خواستند «صدای حق‌خواهی آنها» باشند.

دختران میرحسین موسوی و پسران مهدی کروبی در این نامه با تاکید بر اینکه آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد برخلاف خواست خود و برخلاف قانون در بازداشت هستند، آورده‌اند: «در این مدت مقامات و نهادهای حاکم جز این دروغ که آنها خودشان خواهان مراقبت از خویش بوده‌اند و ما‌‌ برای حفظ جان آنها چنین کرده‌ایم، حرفی برای گفتن و منطقی برای ارائه به افکار عمومی داخلی و جهانی ندارند

قطع ارتباط این دو رقیب اصلی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ با جهان خارج، پس از آن آغاز شد که تنها چهار روز پس از راهپیمایی ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ که آقایان موسوی و کروبی برای آن درخواست مجوز کرده بودند، آیت‌الله جنتی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۹ بهمن خواستار حبس خانگی آن‌ها شد.

به دنبال سخنرانی دبیر شورای نگهبان، آقایان موسوی و کروبی که تا این لحظه در هیچ دادگاهی تفهیم اتهام نشده و هیچ دادگاهی هم حکم به مجازات آنها نداده است، در حصر خانگی قرار گرفتند.

مقام های جمهوری اسلامی حاضر نشده اند که مسئولیت حصر خانگی این دو نفر را بر عهده گیرند و در یک سال گذشته تنها در چند مورد مقاماتی با اشاره گفته‌اند که آقایان موسوی و کروبی از ترس جان‌شان خود خواستار حبس شده‌اند.

به نوشته سایت کلمه، در یک سال گذشته علاوه بر رهبران جنبش سبز، خانواده‌های آن‌ها نیز به طرق مختلف نظیر «دستگیری پی در پی، بازجویی‌های مکرر، دخالت در مراسم و روال عادی زندگی، تهدیدهای جانی یا شغلی، تهدید به ممنوع الخروجی و یا ممانعت از فعالیت‌های مرسوم کاری» تحت فشار قرار گرفته‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر